5 Haziran 2012 Salı

ZIMMERMANN & DE PERROT



Sizlere bugün iki deha beyni tanıtmak ve onları paylaşmak istedim.

Görsel sanatlarda bence farklı olabilmek günümüzde git gide zor olmasına rağmen, benim bunu kolaylıkla yapabilen kişilere hayranlığım arttıkça artıyor.


Post modern tiyatro hakkında o kadar bilgim olmasa da bu ikili sayesinde biraz daha vizyonumu genişletebilme imkanına sahip oldum .

İsviçreli Martin Zimmerman ve Dimitri De Perrot ikilisinden söz ediyorum. 20 sene önce bir partide tanışan bu iki sanatçı,o günden beri farklı çalışmaları ile hem İsviçre'de hem de dünyada hemen hemen bütün tiyatro ve mim festivallerinde yer alıyorlar. Geçtiğimiz senelerde Londra Uluslararası Mim Festivali açılış gösterisini yapan ekip, hemen hemen Avrupa'da ki bütün festivallerde yer aldı.. Bu sene, İstanbul Tiyatro festivali kapsamında da ülkemizi ziyaret ettiler.

Son oyunları olan "Hans Was Heiri" ile ilgili aşağıda bazı görseller paylaşmak istedim Ve oyundan kareleri içeren video da aşağıda . Lütfen seyredin, inanın havanız değişecek ve çok keyif alacağınıza eminim.

Sözsüz,diyalogsuz bir oyun sahnelemek ne kadar zor olsa gerek. Ama bu farklı .
Modern sirk, mim sanatı, dans,tiyatro... Bence kendini olduğu gibi ifade edebilen ve seyirciyi çok kolaylıkla ele alan bir yaklaşım. Ne kadar zor olsa da bunu kolaylıkla yapabilen yetenekli beyinler var.  İnanın ben bu tarz zeka düzeyine hayran oluyorum.

Etkileyici görsellik, sahnede 360 derece dönen ve içinde 4 odası olan bir ev sahne dekoru. Tabi ki modern danstan, mime, ritimden müziğe her unsur o kadar zeki bir şekilde yerleştirilmiş ve 7 kişilik bir ekip tarafından sunulan şahane show.

Oyunların konseptini, sahne tasarımını ve yönetmenliğini Zimmerman ve De Perrot beraber üstleniyorlar. Ayrıca gösterilerde ki tüm müzikler De Perrot'a ait . Kendisi zaten videoda da göreceğiniz üzere oyun sahnelenirken canlı olarak plakların başında yer alıyor.  Ayrıca oyunun ve danslarıın ustaca koreografileri diğer ortak Zimmerman'a ait.

Benim kadar keyif alacağınızı umarım.











Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...