31 Temmuz 2012 Salı

LIFE OF PI




Hayat gerçekten tesadüflerle dolu.

Geçen hafta kendime şöyle güzel bir kitap almaya niyetlenip hatta birkaç tane desem yalan olmaz, keyifli keyifli kitaplarımla dolu dolu vakit geçirmek istedim.

Şu an okuduğum hala bir kitap var ama daha çok başucu kitabım olduğu için alternatif bir şeyler arıyordum.

Geçen hafta yurt dışı seyahatim sırasında bir arkadaşımın bu kitaptan bahsettiğini duyunca dikkatlice kendisini dinledim.

Kitap konusu ve kurgusu itibari ile çok ilginç idi. Anlattıklarını aklımın bir köşesine yerleştirdikten sonra gene bir sinema konusu ile ilgili araştırma yapar iken Ang Lee ile ilgili bir haber karşıma çıktı.

Haber, Ang Lee'nin arkadaşımın bana geçen hafta anlattığı "Life of Pi" isimli kitabın filme aktarılmasında yönetmenliğini üstleniyor olması idi. Hatta filmin çekimlerinin bitmek üzere olduğu ve resmi tanıtım videosunun hazır olduğu yönünde idi.

Aşağıda bu sıcak hikayenin görselliğe dönmüş halini paylaşacağım. İnanılmaz keyifli .

Kanadalı yazar Yann Martel'e dünya çapında ün ve bir sürü ödül kazandıran kitap, aslında çok basit ögelerden oluşuyor. İnsanoğlunun hayata ve Allah'a, özellikle inança karşı bakış açısını çok sade bir konsept ve biraz da imkansızlık sınırları altında o kadar net, keyifli ve heyecanlı anlatıyor ki kitabı elinizden bırakamıyorsunuz.

Hayatı ve hayatta kalmanın o özel hissiyatını hatırlatan harika bir kurgu var elinizde.

16 yaşında olduğunuzu düşünün ve Hindistan'dan Kanada'ya göç ederken bindiğiniz yük gemisi Pasifik Okyanusunda alabora olup batıyor. Kazadan sekiz ya da en fazla on metrelik bir filikayla kurtulabiliyorsunuz ve aynı filikada size eşlik eden 300 kiloluk bir Bengal Kaplanı,bir sırtlan, ayağı kırık bir zebra ve bir orangutan var. Asıl hikaye de bundan sonra daha da akıcı şekilde ilerliyor.

Çok ama çok keyif aldım okur iken. Bu nedenle size de kesinlikle tavsiye etmek istedim.

Tayvan kökenli yönetmen Ang Lee, hangi konuya dokunursa dokunsun o konuyu  görsel bir şölene çevirebilen ender sevdiğim yönetmenlerden.

Bu hikayeyi ele aldığını duyduğum için de önce kitabı okumak istedim ve sonra da onun eserini seyretmek istiyorum açıkçası. Amerika'da Aralık başında vizyona girecek film,ülkemizde 28 Aralık'da gösterime girecek. Sabırsızlıkla bekliyor olacağım.


Ang Lee'i muhtemelen bir sinema filmini masal gibi kurgulayıp izleyiciye yansıtmayı bilen ender yönetmenlerden. Onun Oscar ödülünü sonuna kadar destekleyerek kendisini şu meşhur filmleri ile de hatırlayalım istedim.

Crouching Tiger,Hidden Dragon , Brokeback Mountain, The Hulk ve en sevdiğim filmlerinden biri olan
Lust Caution.

İşte Life of Pi'nin tanıtım videosu...




3 yorum:

LILA MOONLIGHT dedi ki...

Harika bir haber bu, aralik ayinda nefis bir keyif bizi bekliyor o zaman : ) Bu kitabi 8-10 yil evvel okumustum, cok sevip turkcesini de alip okumustum hatta, sonra babama sevgilime de okutmustum, cok etkilendigim kitaplardan biridir. Filmi dort goz bekliyorum : )

Lulu's life dedi ki...

yaklasik 6 yil once okumustum bu kitabi.. Acikcasi Kucuk Prens sonrasi evet hayatimim kitabi budur dedigim 2. kitap olmustu benim icin.. harika bir secim olmus.. Tavsiyenize uyup herkes okusun insallah ;)

Aciman'ın Sanat Güncesi dedi ki...

Tesekkur ederim

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...