20 Eylül 2011 Salı

DÖNEM FİLMİ SEVER MİSİNİZ?

Her türlü filmi sevmeme rağmen dönem filmlerinin bende özel bir yeri var. Vizyonda seyretmis olduğum ya da vizyonlarda gösterilmese de dvd olarak takip ettiğim her dönem filmi çok dikkatimi çekiyor. O kostümler, farklı kültürler, insanların farklı yaşamaları,hayat anlayışları, günümüzle kıyaslanınca o çağlar ve dönemler arasındaki farklar beni bayağı etkiliyor. Fırsat buldukça sizlerle sevdiğim bazen tekrar tekrar seyretmekten hiç sıkılmadığım dönem filmlerini paylaşıyor olacağım.

Konu açılmışken sıcağı sıcağına bu hafta vizyona giren ve izlemek için heyecanlandığım filmi tanıtmak istiyorum. Hele birde film gerçek olaylar uzerine kurgulu ise tadından yenmiyor.

Alman edebiyatının ve klasizmin en büyük yazarlarından olan Goethe’nin sanat yaşamı edebiyat dünyasında üç evrede değerlendiriliyor. İşte size bahsetmek isteceğim film bu üç evrenin ilk evresi olan Goethe'nin üniversite yıllarından 1775’e kadar süren gençlik döneminin ilk yıllarını, sanat dünyasında yapmacıklı aşkları ve eğlenceli hayatını anlatan ve gençlik yıllarında sanatının başlamasına esin veren aşk hikâyesinin kurgulandığı orjinal adı  "Goethe! "  bizde 'Goethe'nin İlk Aşkı' olarak vizyonda.

Ben fragmanına bayıldım ayrıca bu akşam izliyor olacağım. Haydi fragmanı izleyin belki bana eşlik edersiniz.Filmin anadili almanca ama altyazı mevcut tabikide:)




Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...