17 Ekim 2011 Pazartesi

"THE OLD BOY " ŞAHANE Kİ NE ŞAHANE

Geçen günlerde  "Aciman'ın Film Ekimi" yazımı hazırlarken, Kore filmlerine özel ilgi duymamın sebebi bu filmdir demiştim.

2004 yılında Cannes film festivalinde Juri Büyük ödülünü kazanmış olan bu filmi ben de 2004 yılında çok sevdiğim bir arkadaşımla beraber Film Ekimi kapsamında seyrettim.


Filmin konusu 15 yıl boyunca neden bir hücrede tutsak tutulduğunu bilmeyen bir adamın oradan kaçtıktan sonra intikam almasını özetleyen ve asıl intikamın ondan alındığı hakkında...

Konu bize başta çok enteresan gelmişti. Bu nedenle gidelim demiştik. İyimi de gitmişiz, çünkü bana iyi bir film tavsiye et dediklerinde aklıma ilk gelen filmlerden biridir "The Old Boy".

Kurgu o kadar başarılı ki yönetmen önce sizi sert, karanlık sahnelerle geriyor; aynı zamanda duygusal anlatımıyla sizi biraz gevşettikten sonra gene koltuklarınızda ters köşeye yatırmasını  başarıyor.

İşte ben böyle beklenmedik ve tahmin edilemeyecek senaryolardan çok hoşlanıyorum.

İtiraf etmek gerekirse film çıkışı, filmi biraz rahatsız edici bulduysak da aynı oranda da filmi seyrederken duygulanıp gözyaşı döktüğümüzü de birbirimize itiraf etmiştik arkadaşımla.

O dönem araştırmıştım. Quantin Tarantino, filmi o kadar çok desteklemiş ki bu filmin Cannes gibi uluslararası bir platformda ödül alması için çok çabalamış. Hatta o dönem bu filmin Amerikan versiyonunu çekeceğini de bir röportajında okumuştum.

Size hemen bildireyim; "The Old Boy" filminin şu an Amerikan versiyonu çekiliyor. Yönetmen koltuğunda Tarantino yerine en az onun kadar ünlü başka bir Amerikalı yönetmen Spike Lee var.  Başrolde ise kesinleşen bir isim "No Country for Old  Men" filminden hatırlayacağınız , hemen yazının yanına resmini eklediğim Josh Brolin var. 

Spike Lee, orijinal filmin yeniden çevrimi olmayacağını, hikayeler arasında farklılıklar olacağını belirtmiş. Bu nedenle, Aciman önce şiddetle Kore versiyonunu seyretmenizi tavsiye eder.

Rahatsız edici ama bir o kadar da şahane bir konu görmek istiyorsanız bir seyredin bu filmi. Fragmanını aşağıda paylaşıyorum.

Herkese iyi seyirler.






3 yorum:

Unknown dedi ki...

Kore filmlerine ilgi duyorsanız My Sassy Girl'üde tavsiye ederim size... Şunu belirtmeliyim ki maalesef uzakdoğu filmlerinin Hollywood tarafından yeniden çekilmesi bizim için birşey farkettirmiyor.

Aciman'ın Sanat Güncesi dedi ki...

Evet duymustum o filmi hatta sanirsam amerikan versiyonu da cekildi. <ikinci yorumunuza da yurekten kayiliyorum. Tsk ederim guzel yorumunuz icin

burak dedi ki...

Müthiş bir film. İlk olarak www.tavsiyfilmler.net sitesinde gördüm ve izledim, keşke daha önce izleseydim.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...