21 Ekim 2011 Cuma

FLORENCE+THE MACHINE





Gene sizle çok sevdiğim bir grubu paylaşmak istiyorum. Çoğunuz biliyorsunuz belki .
Kendi zevkime göre dinlemekten çok keyif aldığım grupları ve müzikleri zaman zaman paylaşmaya devam edeceğim.  Florence +The Machine grubuna bayılıyorum. 
Bu vokalin sesine ilk defa sıkı bir Sex and the City izleyicisi olarak dizinin soundtracklerinden "You Got The Love" şarkısıyla vurulmuştum.

Hele "Dog Days Are Over" şarkısına tam anlamıyla bayılıyorum. Şarkının videosunu aşağıda sizle paylaşacağım. Belki üst üste 3,4 hatta 5 kere sıkılmadan dinliyorum. Bu şarkıyla ilgili "Birden mutluluk tarafından çarpılan bir kadınla ilgili gerçek anlamda süper gaz bir parça" yorumunu okuyunca bu yorumu yazmadan duramadım. Gerçekten öyle . 

"Cosmic Love"'da hiç fena değil. Dog Days are Over 'dan sonra en favori şarkım. Her iki şarkının videosu aşağıda .Bir dinleyin bakalım. Aynı fikirde olacak mıyız?

Florence + The Machine, son zamanlarda bence çok heyecan verici yeniliklerle müzik yapıyorlar.  Gospel korolarından esinlenen şarkıları ölüm, vahşet ve şiddet gibi oldukça karanlık temalardan besleniyor. Yavaşlayan tempodan birden hızlı tempoya geçişler çok ölçülü kullanılmış şarkılarda.

Baş solist Florence Welch, inanamayacaksınız belki ama 1986 doğumlu. Dürüst olmak gerekirse yaşından çok çok daha büyük gösteriyor. Belki kıskanılacak derecede ki muhteşem kızıl saçlarının etkisi vardır:) Yaşından beklenmeyecek bir sahne hakimiyeti var. Altodan sopranoya dek uzanan geniş bir alanda şarkı söyleyebiliyor.

Grubun aldığı bazı ödüllerden bahsetmek gerekirse: "2009 BRIT Ödülleri Critic’s Choice ödülü", "U.K Festival Ödülleri En İyi Çıkış Yapan Artist", "2010 BRIT Ödülleri Master Card özel ödülü", "2010 En İyi Albüm Elle Style Ödülleri ve Yılın Müzisyeni ödülü" ,"2010 MTV Video Music Ödülleri En İyi Sanat Yönetimi" (Dog Days are Over video klibi için), "Avrupa Festival Ödülleri 2010 En İyi Çıkış"ödülü.


2011 Grammy ödül töreninde ise "En iyi Çıkış Yapan Şarkıcı "ödülüne aday olan grup, ödülü Esperanza Spalding'e kaptırdı. Bence, Florence +The Machine almalıydı ama Esperanza da  bu ödüle layık görülen ilk caz sanatçısıdır. Yeri gelmişken belirtmekte fayda var.

Haydi ben en iyisi siz şarkılarla başbaşa bırakayım...Yazdıkça yazmaya devam ediyorum yoksa:)





Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...