22 Aralık 2011 Perşembe

HAYDİ BİRAZ GALERİ GEZELİM

Dün Nişantaşı'nda çok hoşuma giden, tam kendi zevkime göre bir sanat galerisi ziyaretinde bulundum. Galeri sahibi ile tanışıp hem güzel sohbet ettik hem de gözlerimiz güzel sanatla buluşmuş oldu. Sizlerle de paylaşmak istedim. Yolunuz Nişantaşı'na düşer ise ve bu küçük semtte yeni bir şeyler keşfetmek isterseniz, Mim Kemal Öke
Caddesi'nde ki bu güzel mekana buyrun bakalım ...

Evet "Studio 9" yepyeni bir çağdaş sanat galerisi . Galeri sahibi Sofia Hanım ile güzel bir sohbetimiz oldu. Bana konseptlerinden, özellikle çok takdir ettiğim yeni ve yetenekli sanatçılara nasıl destek olduklarından bahsetti.

Buranın konseptinin çağdaş sanat çatısı altında fotoğraf, duvar sanatı, heykel, animasyon,grafik sanatlar hatta belgesel görüntülemeye kadar geniş bir alandan oluştuğunu söyleyebilirim. Özellikle destekledikleri sanatçının sergisi hazır olana kadar sanatçıyı İstanbul'da ağırladıklarını ve galerinin alt katında ki stüdyoyu sanatçının çalışması için hazır ettiklerini belirtti.

1 Aralık'da hayata geçen galerinin ilk sergisi üç sanatçıdan oluşuyor. Bu üç sanatçı dışında çok yetenekli iki Türk
sanatçısının da eserleri var ki ben onlarada bayıldım. Kadir Akyol ve Jülide Okday.

Galerinin açılış sanatçıları Kanadalı fotoğrafçı ve heykeltıraş Marie-Lou Desmeules, diğeri İtalyan heykeltıraş
Francesco Albano ve Kanadalı ressam ve fotoğraf
sanatçısı,eserlerini minyatür görselleriyle birleştiren Jonah Samson.

Beni aralarında en çok Marie Lou Desmeules'in eserleri etkiledi. İnsanların yüzünü tuval gibi kullanan sanatçı daha sonra eser haline getirdiği bu şahısların resimlerini fotoğraflıyor.

Kullandığı renkler çok dikkat çekici ,uzun uzun bakıldığında bir o kadar da rahatsız edici sanki ama itiraf edeyim aslında sıra dışı desem daha doğru .Bayağı etkileyici .

Galerinin programı ve gelecek programlar hakkında  daha geniş bilgi almak isterseniz galerinin web sitesini veriyorum. http://www.studio9istanbul.com/tr

Aşağıda size galerideki en güzel eserlerden bazılarını paylaşmak istiyorum.










Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...