1 Mart 2012 Perşembe

SUPERNOVA BEAUTIFUL BURNOUT




Çarşamba akşamı sonunda seyredebildim. Uzun süre bilet bulamamıştım bu tiyatro oyununa ama değmiş beklememe.

Dot'un hemen hemen bütün oyunlarını seyretmiş biri olarak diyebilirim ki Supernova farklı yer edinecek bir oyun.

Oyunun ismi olan Supernova deyimi astronomlar tarafından bir yıldızın patlayarak dağılmasını isimlendirilmek için kullanılıyor.Oyunu seyrettikten sonra yazarın neden bu başlığı seçtiğini daha iyi anladım.



Supernova'nin metni, hatta içeriği Dot'un diğer oyunlardan daha farklı. Dot, vizyon akımı olan In Yer Face (Suratına Tiyatro) yerine bu sefer bu oyunla beraber bizi Fiziksel Tiyatro ile tanıştırıyor.





Fiziksel tiyatro örneklemelerinde bedensel anlatım ve fiziksel sertlik ön planda olduğu için ve bu oyunun sahnesi bir boks salonu kurgusunda olduğundan oyuncu performansına dayanan boks ve senkronize boks dans figürleri bol bol kullanılmış.



Oyunculara şapka çıkartmak gerek.Özellikle bizim ortak kararımızla favori oyuncumuz Dina Massie rolündeki Pınar Töre oldu. Şaçlarının kazıtılmış olması,rolü gereği öfkesini bire bir yansıtırken boyun damarlarının bile şişmesi. Bravo vallahi.

Pınar Töre ile beraber diğer dört oyuncu da oyun başladığından beri bire bir boks yapıp sürekli fiziksel bir eforla repliklerini canlandırdılar.Bildiğiniz spor salonlarındaki atletler gibi ter içinde kalıp sürekli kıyafet değiştirdiler. Antrenör Bobby Burgess rolünde ki Ünal Silver zaten sesinin etkisi ile bütün salonu kendine hayran bıraktı.


Oyuna girmeden önce güzel bir şeyler seyredeceğimi biliyordum ama beklentimin üstünde bir performans seyrettim diyebilirim.


Oyunun müzikleri de gayet başarılı, hikayeden etkilenip ya da biraz modunuz düşse de çok başarılı müziklerle hemen toparlanıyorsunuz. Biz açıkçası çok beğendik.


Son olarak da Türkiye'de ilk olup ve farklı bir şeyler yapabilmek büyük ses getiriyor.Dot, bu konuda çok başarılı. Kendilerini tebrik ediyorum.


Biletler çok hızlı tükeniyor. Nişantaşı G-Mall içindeki yeni salonlarının yeri sinemanın üst katında.
Tam bilet 56 TL, öğrenci bileti 27 TL . Oturma düzeni salonda yok.Salonun kapıları açıldığında gidip istediğiniz yere oturabiliyorsunuz.

Kesinlikle Aciman tavsiyesidir.










3 yorum:

Trendydolap dedi ki...

Çok güzel yazmışsın canım. Bende çok beğendim dedikleri kadar sert değildi. etkileyici bir oyun oldu. Bazı sahnelerde durağanlık olsa da oyunculara dinlenme payı oldu o da artık :)

gkn dedi ki...

bence de süper yazmışsın şekerim.40 yıllık eleştirmen yazısını okuyor gibi oldum.Oyun bence de çok vurucuydu.Oyuncuların onca fiziksel efor sarf ettikten sonra diyalog performansları mükemmele yakındı!

Aciman'ın Sanat Güncesi dedi ki...

Cok tesekkur ederim GKN bey. beni cok mutlu ettiniz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...