28 Mayıs 2012 Pazartesi

LA FURA DELS BAUS




La Fura Dels Baus grubunun İstanbul'a geldiklerini duyunca o kadar keyif aldım ki. Ara ara bu grubun gösterilerini youtube'dan seyrederdim. 

Bir bakıma yıllarca "Cirque du Soleil" grubunun İstanbul'a gelmesini beklemek, hatta  Las Vegas seyahat hayalleri kurarken bile aklıma ilk gelen şeyin şehir turundan önce onların gösterilerine bilet almak gibi...

Neyse ki bu kış "Cirque du Soleil" gösterisini İstanbul'da en önlerden seyredebilme şansına sahip oldum.Ama ben gene Las Vegas hayallerimi kurmaya devam edeyim. Ne derler "Sky is the Limit". 

Bu etkileyici grup, 21-22 Haziran Perşembe ve Cuma akşamı IKSV'nin 40.yıl kutlamalarına istinaden "İstanbul İstanbul " isimli  İKSV'ye özel hazırlayacakları gösterilerini saat 21.00'de Haliç Camialtı Tersanesinde gerçekleştirecek.

Sizle paylaştığım resimlerden de anlaşılacağı üzere ve daha önce bu mekanda 2 etkinliğe katılmış biri olarak gösteri  konseptlerine göre mekan seçimi çok uygun olmuş.

Biletler de uygun açıkçası.25-40TL arası. Eğer o tarihlerde başka bir işiniz yok ise kaçırmamakta fayda var bence.

"İstanbul İstanbul" gösterisinin konsepti bayağı çekici olacak. Kocaman bir top içinde gökyüzünde uçacak oyuncular, dev kuklalar, kum saati içinde ya da iplere asılı olarak müzik eşliğinde karşımıza çıkacaklar.

En güzeli de İKSV bu show için iştirak edecek gönüllü 80 kişi arıyor, yükseklik korkusu olmayan, sirk,kaya tırmanışı ve dağcılık gibi alanlarda deneyimi olan. Maalesef ben bu özelliklere sahip değilim. İnanın olmayı çok isterdim. Harika bir anı olurdu hayatımda .





Grup hakkında kısaca bilgi vermek gerekirse, grup 1979 yılında Barcelona'da kuruldu. 1992 yılında ise Barcelona Olimpiyatları açılış seremonisinde gösterilerini sundular. Olimpiyat açılış gösterisini seyreden 500 milyondan fazla seyirciye ulaşan Katalan grup,artık dünyaca bilinen dijital, görsel ve işitsel elemanları metinlerle birleştirerek farklı konseptleriyle eğlence dünyasının bir parçası oldular.

Bu grup daha önce Türk seyircisi ile 1999 yılında, İstanbul Tiyatro festivalinde bir araya geldi. "Faust" oyununda herkesi müzik ve dev ışık sistemi ile kendine hayran bıraktılar.

Onlar için anlatılmaz yaşanır deniliyor ayrıca. Açıkçası sabırsızlıkla bekliyorum. Gözler, kulaklar bayram edecek o gece sanki. Aşağıda sizlere Youtube'da ara ara seyrettiğim "Energy+Life " isimli gösterilerinden küçük bir parça sunmak istedim. Çok etkileyici.







3 yorum:

Tugba kurkcu dedi ki...

süpeeeeeeeerr!

Aciman'ın Sanat Güncesi dedi ki...

gercekten cok guzel . Gidile:)

Unknown dedi ki...

SÜPER GERÇEKTEN bana da beklrim:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...