16 Mart 2015 Pazartesi

2015 TİYATRO MARATONU 1

Bu sene bayağı güzel tiyatro oyunları izlemişim. Yanılmıyorsam toplam 10 -12 tane olmuştur.

Tiyatro sezonubitmeden de biletlerini temin ettiğim birkaç oyun daha var. Aslında  genel anlamda o kadar az tiyatro izleyebiliyoruz ki . Sayısız kaliteli ve çok emek verilmiş, müthiş başarılı oyunlar var. Daha sık tiyatroya gitmek lazım.


Geçen senelerde bildiğiniz gibi gittiğim ve etkisinde kaldığım oyunu blogda irdeleyerek uzun uzun yazardım.

Bu sene baktım da o kadar çok ve iyi oyun izlemiş olmama rağmen nedense hiçbiri hakkında yazmamışım.

Madem ki bu kadar değerli oyun izlenilmiş, onlarla ilgili düşünceler birikmiş, gönül rahatlığı ile size tavsiye edebileceklerimi kısmı şekilde de olsa yazayım dedim.



Bu format hoşunuza giderse izlediğim diğer oyunları da gene toplu olarak tarafınızla seve seve paylaşabilirim.


İlk sırada tiyatronun büyük ustası sevgili Genco Erkal'ın ilk sahnelendiği tarihten 50 yıl sonra yeniden yorumladığı ve bizi izlerken inanılmaz etkileyen "Bir Delinin Hatıra Defteri"var.

Tek kişilik oyun olmasına rağmen nasıl iki saat geçiyor anlamıyorsunuz.

Oyun bitiminde de Genco Erkal ile kulisinde bir araya gelip sohbet etme şansım oldu. Bu kadar mütevazi gerçek bir sanatçı ile tanışabildiğim ve sanat hakkında konuşabildiğim için çok mutlu oldum.

Blogumun içeriği  ve sanat yazmam konusunda beni cesaretlendirmesi de benim kadar ekibimin de pek hoşuna gitti.

Mart 2015 ayı boyunca Kenter Tiyatrosu,Yunus Emre Büyük Salonu,Kadıköy halk Eğitim Merkezi olmak üzere takip ederek izleyebilirsiniz. Bilet fiyatları tam 56 TL,öğrenci 31TL.


İkinci oyun ise izlemekten çok keyif aldığım ve çok uzun süredir bilet bulamamış olduğum "Guguk Kuşu"oyunu idi. Baş rolünde Oktay Kaynarca'nın ve çok değerli tiyatro oyuncularının oynadığı bu kapalı gişe oyunu sonunda geçen hafta izleyebildim. Açıkçası beklemiş o değdiğini düşünüyorum.

Jack Nicholson'ın 1975 yılında adeta oyunculukta destan yazdığı, muhteşem senaryoya sahip bu sinema klasiğini kanlı canlı izleminizi öneririm.

Etkilenmemek elde değil. Mart ve Nisan 2015 ayı boyunca Zorlu Center ve Gazanfer Özcan tiyatro Salonunda. Bilet fiyatları tam 67TL, öğrenci 47TL.




Üçüncü olarak bahsetmek istediğim oyun ise twitter'da T.T yani Trend Topic olmuş olan ve gerçekten izlediğinizde çok yalın,akıcı ve tertemiz oyunculuklarla sizi iki saat boyunca oyunun konusuna direkt konsantre eden bir yapım.  "Bakarsın Bulutlar Gider". 

Mart ve Nisan 2015 ayı boyunca Cihangir Bo Sahne'de oynayacak oyunun bilet fiyatları 56 TL ile
45 TL aralığında . Biletler hiç kalmıyor hemen hareket etmekte fayda var.

Selen Öztürk ve Kenan Ece'nin harika oyunculukları ile toplumum hassasiyetle duracağı iki karakteri dengeli ve bana görede çok özenli bir şekilde oynamış olmaları.

Sırlarla dolu bir geçmişin ardından yaşananları konu alan oyun toplumun hangi kesiminden olursanız olun kadın ve erkek rollerini çok keskin bir biçimde gözler önüne seriyor.

Sonuç olarak da hepimizin kabul edeceği her insanin aynı şekilde değer verdiği evrensel paydalar var. Sevgi, sadakat, güven, aile olmak kavramları gibi. Bunların toplamının dramatik bir kesiti sizi karşılıyor olacak oyunda.

Bir sonraki yazımda diğer izlediğim beş oyun hakkında yazmayı planlıyorum.

Görüşmek üzere:)







Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...