4 Ekim 2011 Salı

BİR ZAMANLAR ANADOLU'DA FİLMİ TÜRKİYE'NİN OSCAR ADAYI

Bir Zamanlar Anadolu'daBu sene 64’üncü düzenlenen Cannes Film Festivali’nde, "Jüri Büyük Ödülü" kazanan Nuri Bilge Ceylan’ın yönettiği "Bir Zamanlar Anadolu'da" filmini dün akşam seyrettim. 

Daha önceki filmlerinden biraz daha farklı geldi bana " Bir Zamanlar Anadolu'da".  Ama renkler ve kurgu  bakımından bu film de karakteristik Nuri Ceylan'ın sinematografisini yansıtıyor.

Daha önce "Uzak" "Üç Maymun ve "İklimler " filmlerini benim gibi seyredenler ne demek istediğimi anlamışlardır. 

Emeğe saygısızlık asla yapmak istemem o yüzden film hakkında yazacağım şey artılar eksiler şeklinde olacaktır.

Bir Zamanlar Anadolu'da ki müthiş oyunculuklar inanın görülmeye değer.  Özellikle Yılmaz Erdoğan'ın rolü hem çok iyi yansıtılmış hem de mizah katılmış. Diğer oyunculukları da beğendim. Ama film gereksiz uzunlukta olmuş . Beklediğinizden farklı gelişip son buluyor. Klasik sonu olmayan filmlerden hoşlanıyorsanız ,2 saat 37 dakika beklemek zorunda kalacaksınız.

Hemen hatırlatmakta fayda var. Bu sene , En İyi Yabancı Film kategorisinde Oscar aday adayı Nuri Ceylan Bilge ile beraber aşağıda belirttiğim altı Türk filmi  de aynı kategoride yarıştı. Seçilen film
2 Ekim Pazar günü itibari ile "Bir Zamanlar Anadolu'da" oldu.
  • Seyfi Teoman "Bizim Büyük Çaresizliğimiz"
  • Seren Yüce "Çoğunluk"
  • Derviş Zaim "Gölgeler ve Suretler"
  • Selim Demirdelen, "Kavşak"
  • Orhan Oğuz "Hayde Bre"
  • Handan İpekçi’nin, "Çınar Ağacı"
Umarım  26 Şubat 2012 gecesi " En İyi Yabancı Film "kategorisi için "And the Oscar Goes to Turkey" ile kulaklarımız çınlar, hepimiz bu gururu taşırız.

Bir Zamanlar Anadolu'da filminin fragmanını aşağıda paylaşıyorum. Nuri Ceylan Bilge'ye Oscar yolculuğunda şimdiden bol şanslar diliyorum.




Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...