5 Ekim 2011 Çarşamba

TORI AMOS YENİ ALBÜMÜ "NIGHT OF HUNTERS"

Hüzünlü, apaçık,net ve bir o kadar da gizemli müzik yapan bu süper hatun hani ülkemize gelse kesinlikle kaçırmam dediğim ender sanatçılardan biri.

Ne mutlu bana İstanbul'da canlı canlı seyredebildiğim ve bize konserde piyano maharetlerinin hepsini gösterebilen başarılı insan.

Tori Amos, çok başarılı ve çok ünlü. Evet gerçekten kaliteli müzik yapıyor ama o ya hep sevilecek ya da hiç sevilmeyecek olan sanatçılardan bence. Ben galiba hep sevenlerindenim.

Onu ilk dinlediğimde şarkılarını bağdaştıramamıştım. Birbirinden o kadar farklı mesajlarla dolu,bir yumuşak bir o kadar da karamsar olan şarkılara dalıp gitmemek elde değildi. En büyük ve benim en sevdiğim hitleri arasında "Cornflake Girl", "Sleeps With Butterflies", "Crucify","Silent All These Years", "Fairytale" gibi müthiş şarkılar var.
Bence müziğin hüzünlü kraliçesi o. Bu tip farklı karamsar ve cesaretli şarkı sözlerinin çoğunu kariyerinin başında bir hayranı tarafından uğradığı cinsel saldırıdan kaynaklandığını unutmamak lazım. Çok üzücü.

Bu  yeni albüm hakkında söyleyebileceğim ilk not diğer albümlerine göre daha çok yumuşak olmuş. 
İnişli çıkışlı bir ruh halini  bu albüme çok yansıtmamış, genelde tek bir duygu yoğunluğunu yansıtmış. 

Sözler gene net ve bazen rahatsız edici. İlk defa da  bu albümde "Chase " ve "Job's Coffin "isimli şarkıyı bir çocuk vokalle beraber düet yapmış. Bu arada ilginç bir benzetme olacak sanki ama albümü dinlerken bazı şarkıları bana eski yüzyıllara ait İngiliz ya da İskoç baladlarını anımsattı.

Tabi ki evde her zaman onun CD'sine ayıracağım yer var diyenlerdenseniz sizde benim gibi, sanatçının 12. albümü "Night of Hunters" Eylül ayında çıktı.


Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...