14 Aralık 2011 Çarşamba

THE ARTIST SÜRPRİZ OSCAR FİLMİ

Bu sene ki Oscar ödüllerinin sürpriz filmi "The Artist".

Sürpriz film diyorum çünkü son 20 yıldır aday olanlara ve kazanan filmleri bir düşünürseniz gerek sessiz bir film olarak gerek de  bu tarz siyah beyaz bir film Oscar'ın yolunu bile tutamamıştı.

Evet artık değişim zamanı... Sinemada da değişimler oluyor . Gerek teknolojik gerek de duygusal boyutta ya kabul ediliyor normlar ya da kabul dışı kalıyor. Şu an genel trend, hem yeni
hem de gişede çok tiraj yapmış bazı filmlerin tekrardan 3D olarak versiyonlarının vizyona girmesi.

İşte ben normların dışında kalan her şeye hayranlık duyuyorum.

Bu filmi ilk bana Fransa'da yaşayan sevgili arkadaşım Nesli önermişti.  Sonunda fırsatım oldu, ne mutlu bana sizlerle de farklı olan her şeyi paylaştığım gibi bu film hakkında da kendi fikirlerimi paylaşabiliyorum.


İyi olan her şey kabul görüyor desem yalan olmaz herhalde. 2011 Cannes Ödül töreninde "En  İyi Erkek Oyuncu" ödülünü filmin başrolünde ki  Jean Dujardin kazandı. İnanılmaz oyunculuğu içinde Oscar'larda aday olacağı ve film içinde "En İyi Film" kategorisinde sürpriz olarak adayların arasına gireceği araştırmalarımda hep karşıma çıktı.

Kısaca filmin konusu,1927 yılında Hollywood 'da sesli filmlerin piyasaya çıkmasıyla kariyeri dibe vuran bir aktörün etrafında gelişiyor. Film, çok ama çok güzel..Ne kadar konuşmasız, siyah-beyaz eski filmler gibi çekilmiş olsa da tüm duyguyu seyirciye o kadar güzel aktarıyor ki. .

Başarı, hırs,ego, hayatta her şeyi kaybetmek ve bunun korkusu, değişime ayak uyduramamak, geçmişe bağımlı kalmak ve değişime uymayı kabullenmemek ... işte bana bütün bunları hissettirdi film.

Hayattan bezmiş, kötümserliğe,umutsuzluğa kapıldığınız bir anda ise ışık gibi huzuru getiren bir aşk... Hepimiz bu durumu zaman zaman tecrübe etmişizdir. Belki o yüzden kendimle özleştirdiğim, kendimi filmin başrol oyuncusu yerine koyduğum bazı anlar oldu.

Ülkemizde Ocak'in son haftası vizyonda olacak . Benim doğum günüme denk geliyor.  Umarım Oscar da kazanır bu film. Aşağıda fragmanını paylaşıyorum. Ben sinemada farklı bir şey seyretmek istiyorum diyenlerdenseniz, Aciman tavsiyesidir.

Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...