17 Mayıs 2012 Perşembe

DANNY THE DOG


"Danny The Dog,Unleashed" Çok uzun süreden sonra geçenlerde bu filmi tekrardan seyrettim.

Uzun zamandır sinema yazısı yazmak, iyi bir film paylaşmak istiyordum. Çok yeni bir film değildir bu film,2005 yılına aittir ama bende özel yeri vardır.İlk bana bir arkadaşım tavsiye etmişti. İyi ki tavsiyesine uymuş bu filmi seyretmişim .

Arşivlerimizde bulunması gerektiğine inandığım ve bana güzel bir film tavsiye et dediklerinde aklıma gelen filmlerden biridir.

Filmin senaristi muhteşem hümanist Luc Besson.

Oyuncu kadrosu da bayağı iyi. Jet Li "Danny The Dog rolünde, (ilk defa dövüş rolleri dışında oyunculuğunu konuşturuyor bence) Bob Hoskins kötü adamımız. Ve muhteşem oyuncu Morgan Freeman ise Danny'nin hayatına ışık gibi giren benim deyişimle melek rolündeki müzisyen Sam.


Konu ise bayağı enteresan.Yıllarca evet belki duyması zor gelecek ama patronu tarafından ailesinden zorla alınarak köle ve köpek gibi büyütülmüş beyin yaşı en fazla 10 olan genç bir adamın hikayesi.

Başka bir deyişle patronu tarafından zorla illegal sokak dövüşlerinde dövüştürülen, köpek kafesinde aynı bir hayvan gibi boynunda metal tasmasıyla yaşamaya mahkum Danny hakkında.

Sonrasında da bu şanssız insanın hayatında ilk defa sevgi ve şefkatle karşılaşması. Bu duyguların da kendisine müzikle aşılanması.
Ey müzik... Sen nelere kadirsin.

Filmin soundtracki de gayet başarılı . Severseniz eğer ki ben çok severim, İstanbul konserlerine de gitmiştim Massive Attack'in "bu film için oluşturdukları şarkı gayet hoş. Trip Hop'un ustaları diyebilirim onlar için:)

Ayrıca çok alakasız olacak ama soundtrack içinde Mozart'ın 11. Senfonisi bile var.

Filme bütün olarak bakarsak gerçekten kurgusu güzel. Bazen dövüş sahnelerinin yoğunluğundan film akmıyor gibi geliyor ama inanın bütüne baktığınızda klasiklerinizin arasına girebileceğini söyleyebilirim.

"Bir damla sevgi,hatta bir nota bile kötülüğün imparatorluğunu bozmaya yeter"...

Aciman tavsiyesidir.






Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...