28 Aralık 2012 Cuma

ERGİME



Geçen hafta İstanbul Devlet ve Opera Balesi, Modern Dans Topluluğu tarafından bu sezon sergilenecek olan Ergime isimli gösterinin ilk gecesine davet edildim.

Kendimi bildim bileli dansa özellikle de modern dans kategorisine ayrı bir hayranlığım var. Bu işte gerçekten çok ama çok usta olan isimleri, koreografları, profesyonel dansçıların gösterileri olsun veya dvd showları ya da tv showları olsun kaçırmamaya çalışıyorum.

Bu janra ilgi duyduğumdan beri sürekli takip ettiğim bazı isimler var. Yabancı isimleri eğer yurt dışı seyahatlerimde canlı performanslarını yakalayabilirsem seyretmeye çalışıyorum.

Alvin Ailey Dance Company, (A.ADance Company'nin Barcelona gezimde dünya turneleri kapsamında,benim döndüğüm güne rastlayan bir showları olduğundan gidememiştim ve içimde ukde kaldığını da hemen yeri gelmişken belirtmek isterim) Desmond Richardson,Mia Micheals bunlardan sadece bazıları .

Ülkemizde de en az bu isimler kadar başarılı bulduğum ve sanat dünyasında da çok sayılan Beyhan Murphy var. "Seyahatname1 ve 2" , "Barbaros" hatta "Güldestan" isimli eseri hala gözümün önündedir. Güldestanı seyredenler benle aynı fikirde olacaklardır. Bütün salonun temsil sonrası ayakta alkışladığımızı hatırlıyorum. Muhteşem bir gösteri olduğunu söyleyebilirim.

Ergime de yine Beyhan Murphy'nin sanat yönetmenliğinde ama bu sefer Modern Dans Topluluğunun yabancı koreografların eserleri ile sergilediği ilk programları. Belçika, Almanya, Brezilya ve Hollanda'dan dans dünyasına ait ünlü isimlerden tanınmış koreografların yarattığı dört bölümden oluşuyor.

Hem klasik hem deneysel batı müziği eşliğinde,MDT dansçılarının dinamiklerini ve özelliklerini ön plana çıkaran temsilde bayağı büyük bir emek var.

Ekim ayından bu yana günde ortalama 8 saatlik bir prova sonucu karşımıza çıkan ekip,15 kişilik çok genç ve yetenekli profesyonel dansçı kadrosundan, koreograflardan,koreografi asistanlarından ve tabi ki bizim ilk planda göremediğimiz ama çok büyük emek sarf eden sahne arkası ekibinden oluşmakta.

Dört ayrı dans içinde benim şahsen en çok beğendiğim, etkileyen "Upavita" isimli ilk danstaki koreografi idi.

İnanılmaz profesyonel hareketler ve ileri bir modern dans kurgusu buldum diyebilirim.

Diğer dansların ismi "Seni İstemiyorum", Füzyon'da ,"Ud, Biz ve Hıçkırık". Özellikle bu dansın müziği ve konsepti ud idi. Haytham Safia,Ad van Meurs gibi müzisyenlerin seslendirdiği "No Blues" isimli şarkı eşliğinde performans gösterdi dansçılar. O nasıl güzel bir müziktir öyle, harika figürlerle de birleşince bir daha da çok etkiledi beni.






2012 yılına ait gösteriler Aralık ayında son buluyor ancak Ocak ayından itibaren de gösteriler devam edecek. 15 ve 26 Ocak 2013 tarihlerinde Beşiktaş Fulya Sanat Merkezinde gerçekleşecek.Yeni yılda kaçırmamanızı öneririm.

Daha önce Fulya Sanat Merkezine gitmemiştim. Salonda beklediğimden güzel idi. Büyük yüksek tavanlı,sahneye hangi sırada oturursanız oturun hakim olabileceğiniz yakınlıkta bir salon düzeni hakim. Çok rahatlıkla gösterileri keyifle seyredebilirsiniz.

Bütün showu en önden dikkatlice izlerken 1.5 saat boyunca bu yetenekli dansçıların içinde radarıma biri takıldı. Nasıl açıklayabilirim bu duyguyu ama 15 dansçı aynı ahenkle dans ederken  siz dans boyunca sadece birini seyredersiniz ya aynen öyle .

Gösteri sonrası kendisiyle tanışarak,içten sohbet ettiğimiz çok genç ve yetenekli Göknur Küçüktürkmen'den bahsetmek istiyorum.


Göknür, 1990 Antalya doğumlu. Dans eğitimine Antalya'da başladıktan sonra 2004 yılında Hacettepe Üniversitesi Devlet Konservatuarı Bale Bölümüne girdi.

2008 yılına kadar Antalya Devlet Opera ve Balesi bünyesinde dans eden Göknür,2011 yılında İstanbul Devlet Opera ve Balesi Modern dans topluluğuna kabul edildi.

Halen MDT'de yerli ve yabancı koreografların eserlerinde görev alıyor.








Klasik bale eğitimli dansçıların modern dansa daha kolay adapte olarak başarılı olduklarını söyleyebilirim . Göknür'u da izlerken hareketlerinin akışı, dansa uyumu ,estetiği ve performansı direkt fark edilen kalitede.



Sohbetimiz boyunca da kendisi bana MDT bünyesinde ve Beyhan Murphy gibi bir usta ile çalıştığı için çok şanslı hissettiğini söyledi.

Ülkemizde böyle çok genç ve iyi yetenekler var. Özellikle modern dans gibi daha az bilinirliği olan janrların böyle yetenekli insanlar tarafından kitlelere ulaştırılıyor olması çok keyifli.

Ergime ve MDT'nin diğer gösterilerini size kesinlikle tavsiye ediyorum. Gidin güzel müzik dinleyerek dans ve müziğin uyumunu ortaya çıkaran harika koreografiler seyredin.

2013 yılında yeni yazılarla görüşmek üzere diyerek yazımı bitiriyor, herkese sevgi,sağlık, mutluluk ve bolluk dolu yeni bir yıl diliyorum.

Sevgiler Aciman

Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...