22 Ocak 2013 Salı

MÜTHİŞ BİR MÜZİKAL İZLEMEK İSTER MİSİNİZ?



Bugün sizlere çok çok uzun süredir gitmeye niyetlenip ama bir türlü bilet almayı başaramadığım aslında işin doğrusu her almaya çalıştığımda kapalı gişe olması nedeniyle gişeden geri döndüğüm muhteşem bir müzikal uyarlamasından bahsetmek istiyorum.

İş yerinden çok sevdiğim bir arkadaşımın bana yaptığı güzellik sayesinde bu pazar günü harika 3 saat geçirdiğim "Sidikli Kasabası Müzikali" orijinal adı ile "Urinetown" müzikalinden bahsetmek istiyorum.

Eylül 2001 yılından beri Broadway'de ve dünyada sergilenen, Amerika'da tiyatronun Oscar ödülleri olarak kabul gören "Tony" ödüllerinde 10 dalda aday olarak  “En İyi Müzik”, “En İyi Metin” kategorisinde Tony ödülünü kazanmış çok çok eğlenceli ve keyifli bir Broadway kökenli satirik müzikal "Sidikli Kasabası".

Satirik olgusu bir kişi, olay veya durumu iğneleyici sözler ve alaycı ifadelerle eleştirmeye verilen ad. Burada bu durum o kadar eğlenceli seyirciye yansıtılıyor ki yapılan eleştirilere gülüp geçiyorsunuz.

Off Broadway'den Broadway sahnelerine transfer olan oyun, dünyada da çok kez sahnelenmiş.

Ne güzel 2011 yılından beri de İstanbul Devlet Tiyatroları tarafından Türkiye seyircisi ile buluştu ve buluşmaya devam edecek. Umarım önümüzdeki yıllarda da programlarında olur ve daha çok kişiye ulaşır.

İstanbul sahnelerinde müzikal yapıtlar hemen hemen hiçbir sanatsal faaliyetlerde yer almadığı için bu oyunu kaçırmamanızı şiddetle önererek oyun hakkında izlenimlerimi paylaşmak istiyorum.

Oyun, dünyanın ısınıp suların azalması ile tuvalete girmeyi sınırlayarak özel bir şirketin denetiminde halkı yönetmesi,kurallara uymayanlarında "Sidikli Kasabası" isimli meçhul bir yere gönderilmeleri hakkında.






Oyun konusu ve sıra dışı kurgusu ile alışılmış mutlu sonlardan oluşmuyor ama size garanti edebilirim ki yüzünüzde kocaman bir gülümseme ve harika bir oyunmuş düşüncesi ile ayrılıyorsunuz salondan.


Aslında çok naif bir aşk hikayesi altında  olan bu kurgusal hikaye, bize dünyadaki yaptırımların, diktatörlüğün, köle sahip ilişkilerinin hala var olduğunu ve en önemli şeyin insanlık, özgürlük ve hoşgörü olması gerektiğini vurguluyor.

Aksi takdirde bu tarz dönemlerin yaratılıp var olacağı gibi bir süre sonrada yok olacağını dans müzik ve tiyatro kombinasyonu ile gösteriyor.

Zaten müzikal oyunları bu yüzden çok seviyorum. İçerik ve konu ne olursa olsun güzel etkili eğlendirici şarkılar, kostümler,toplu koreografi ile yapılan dans gösterileri ve tiyatro sanatı iç içe.




Yurt dışı gezilerimde de yapabildiğim kadar müzikalleri takip etmeye çalışıyorum. Ülkemizde neredeyse yok kadar az olan bu sanat dalına daha çok eğilseler ne kadar güzel olur.

Sadece devlet tiyatrolarının değil özel sektöründe bu alana el atmasını isterdim. Çünkü salon ve kaynak kısıtına rağmen biz de bu işi gayet iyi başarabiliyoruz. Bugün gösteri inanın çok başarılı idi. 2,5 hatta 3 saat hiç sıkılmadan yoğun bir gösteri eşliğinde su gibi akıp geçti diyebilirim.

Sanatçıların performansı şaşırtacak kadar başarılı idi. Hele ikinci perdede ben daha bir eğlenip daha çok güldüm. Matrix filminden kopup gelen slow motion hareketler ve çatıdan düşme sahneleri de çok etkileyici idi.

Ayrıca çok başarılı bir orkestradan ses ve ışık rejisinin etkisinden de bahsetmeden geçemeyeceğim.

Her ne kadar yabancı orijinli bir oyun olsa da biz Türklere yönelik espriler çok akıllıca içeriğe yerleştirilmiş. Özellikle hamile bayanın doğum yaptıktan sonra kafasına yerleştirilen lohusa taç çok komik idi.




Tabi favori iki oyuncumdan da bahsetmeden duramayacağım.

Baş rollerdeki iki genç solist yani aktör ve aktris gayet başarılı idi ama benim favorilerim yanda ki resimde de paylaştığım eşcinsel polis memuru canlandıran Efe Ünal ve eş zamanlı anlatıcı rolünde oynayan polis memuru Doruk Şengün oldu.




Sidikli Kasabası Ocak ayı boyunca Cevahir AVM içindeki Devlet Tiyatroları  Salon1'de oynadı. Ocak ayının gösterileri bitti.

Pazar günü dopdoluydu salon hatta merdivenlerde bile oturanlar var idi.Gençler,aileleri ile gelenler ama çoğunlukta genç nüfus hakimdi seyirci dağılımında. Bence harika bir şey bu.

Her ay oyun salon değiştiriyor ve bütün gösterilerin biletleri çıkar çıkmaz çok hızlı tükeniyor bu nedenle,şubat ayı biletleri çıkınca hemen almanızı tavsiye ederim. Harika bir şey seyredeceksiniz. Şiddetle tavsiye:)


3 yorum:

Adsız dedi ki...

Bu oyun geçen sene geldi diyebiliyorum ben zaten yazmışsın. O zaman çok gitmek istedim de nasip olmadı. Şimdi sezon açıldı, cevahirden sonra bulunduğum yere yürüme mesafesindeki tiyatroma gelir diye dört göz bakıyorum. Gerçi gelmese de gideceğim ama gelirse çok hoş olur :)

Unknown dedi ki...

Sonunda ben de buldum Sidikli kasabasına bilet iki hafta sonra gidebiliyorum :) ne güzel anlatmışsınız..

Aciman'ın Sanat Güncesi dedi ki...

Tesekkurler yorumunuz icin. Cok keyifli cok guzel vakit gecireceginize emin olabilirsiniz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...