17 Ekim 2014 Cuma

GAYE SU AKYOL

Gaye Su Akyol'un o billur sesi ile bu Eylül ayında tanıştım.

İçinde bulunduğum durumdan bahsetmek gerekirse eğer, yaz sonu harika bir doğa ortamında beraber olduğum insanlar denize girip keyif yapar iken benim işle ilgili acil bir rapor yapmam gereken bir zamana denk gelmişti.

Bulunduğumuz mekanda biraz denizden uzak ama önümde de koca koca dağların manzarasını alarak kuytu sessiz bir yer buldum. Konsantre olduğumda birkaç saatte bitirebildiğim bir rapor bu ve inanın bana seslenseniz de fokuslandığımda o an sizi duyamayabilirim.

Rapora başladıktan sonra sanırım ya yarım saat ya bir saat sonra bir görevli geldi ve müzik yapmaya başladı. Slow ve jazz çaldığı için o sıkıcı raporu yapmak biraz keyif vermişti ki kendimi en son şu son çaldığınız şarkıyı tekrar çalar mısınız der iken bulana kadar. Gaye'nin sarkısını tekrar dinlemek istemişim farkında olmadan.

Onun o güzel sesi sayesinde o sıkıcı raporu daha erken bitirebildim.Normalde kulağa güzel gelen her sesi, müziği seviyorum ama işte o en çok sevdiklerim hep böyle beni durup dururken yakalayabilenlerden oluyor.


Müzikle beraber çalışabilirim, konsantre olabiliyorum diyorsanız siz de benim gibi bir gün deneyin derim. Müthiş::)






Onu size tanıtmak için araştırdığımda gördüm ki iceberg'in görünmeyen kısımı misali lebiderya ve sanatla iç içe bir sanatçı kendisi.

Yirmi dokuz yaşında gencecik, ilk solo albümü olan "Develerle Yaşıyorum" olan Gaye Su Akyol, ünlü ressam Muzaffer Akyol'un kızı. Baba kız olarak bu sene 29 Nisan-14 Haziran tarihlerinde "Düalizm: Ruh ve Madde" isimli ortak bir resim sergisi bile gerçekleştirdiler.

Serginin detaylarını ekavarttv'den kısaca gezerek görebilirsiniz.

Küçük yaşlardan beri hep müzisyen olacağını bilen insanlardan kendisi.Ortaokuldan beri müziğin içinde. Deep Purple,Nirvana Jethro Tull, Aziza Mustafa Zadeh etkisi ile büyümüş .


Etnik müzik ile pop müziğin karışımı bu kadar mı asil olur?

Hele o şarkı sözlerine dikkatinizi verdiğinizde özellikle Develerle Yaşıyorum için yüzünüzde kocaman bir gülümseme olmaması imkansız.

Onun için neden rakı içerken eşlik edecek en genç ve iyi ses dediklerini anladım ve katılıyorum.



Albümün soundu,aranjmanları ve vokaller çok kaliteli. Batı ve Doğu sentezi çok iyi harmanlanmış.

Albümün Büyük Ev Ablukada'nın kurduğu Olmadı Kaçarız Plakçılık'tan çıktığını duymak da hoşuma gitti.

Müthiş soundlu müzik ve müziğin gücünden öte çok farklı hikayelerin kurgulanmamış şarkı sözleri. Hiç yabancı gelmedi.

Benim iki üç tane nerede konser verse takip ettiğim özel sanatçılarım vardır. Birsen Tezer,Yasemin Mori, Bora Uzer, Büyük Ev Ablukada gibi. Gaye Su Akyol'da artık bu listede. Kendinize bir iyilik yapın ve bu müthiş sesi takibe alın.

Ekim ayında da Karaköy'de özel bir kulüpte konserler veriyor.

http://www.gayesuakyol.com/resmi sitesinden ve Facebook sayfasından kendisini ve konserlerini takip edebilirsiniz.

Canlı performans dinlemeyi seviyorsanız, kaliteli işler bizim ülkemizde de olur diyorsanız özellikle hafta arası iş çıkışı yapılacak en iyi şeylerden biri canlı canlı Gaye'yi dinlemek derim.






Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...